My world

18 October 2015

Masa..andai dapatku undurkan semula..

As said by this quote "nobody can go back and start a new beginning, but anyone can start today and make a new ending"..  Selama 24 tahun apa yg dah aku bwt dengan hidup ni.. Baik ada buruk ada.. Baik sikit buruk banyak.. ๐Ÿ˜ช๐Ÿ˜ช

Setiap kali aku menadah tangan kpd yg maha Esa..meminta itu dan ini..alhamdulillah sentiasa d permudahkan๐Ÿ˜Œ๐Ÿ˜Œ..kadang2 tanpa sedar ini adalah ujian bwt diriku..minta dapat..hajat je dapat..ada org puas meminta, berdoa tapi di beri ujian olehNya..๐Ÿ˜”๐Ÿ˜”

Setiap org berbeza ujiannya..tapi sebagai manusia..makin d uji makin kita hilang pertimbangan, mnyimpang dri jalan yg betul dan tersasar๐Ÿ‘ฃ๐Ÿ‘ฃ..namun setiap kali terhantuk, aku kembali sedar dan memohon keampunan..tanpa mngetahui kesalahan itu di ampun atau pun tidak๐Ÿ™‡๐Ÿ™‡..aku mneruskan hidup.. Seperti biasa ujian sntiasa datang..dlm pelbagai bentuk.. Di beri kesihatan yg baik wlaupun kadang2 diri ni rsa seperti serba kekurangan, diberi keluarga yg bahagia wlaupun tidaklah kaya harta dan benda,  di beri keselesaan hidup walaupun dalam keadaan sederhana..

Sebagai manusia, acap kali aku terlupa dgn semua ni yg kadang2 melekakan hati smpi ke satu tahap hati menjadi gelisah, tidak tenang dan gusar๐Ÿ˜–๐Ÿ˜–..tapi Dia yg maha Agung, tak pernah membiarkan hambanya kesunyian..

Seperti biasa bila d beri ujian, bila tersedar kita mendekatkan diri denganNya..sedangkan ketika di beri kesenangan, keselesaan, kesihatan yg baik dan kebahagiaan..kita terleka denganNya..

Seringkali aku cuba utk bermuhasabah, mnyedarkan diri ini ada penciptaNya..diri ini ada pemilikNya..aku hanya lah hamba yg di beri peluang utk mengutip sebanyak pahala dan kebaikan di dunia ini sebelum d jemput kembali.

Ya kematian itu pasti, hidup insyaAllah..๐Ÿ˜Œ๐Ÿ˜Œ

Selagi kita bernama manusia,kita tidak terlepas dari di ujiNya..dan semakin kita di uji, semakin goyahlah iman kita.. Wahai hati, pasakkan lah tiang keutuhan iman demi agamamu, demi tuhanmu yg satu..bimbinglah diri ini, jasad ini ke arah jalan yg barakah..aminnn...๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š


Coretan hati seorang hamba d muka bumi ini..
InsyaAllah sementara pintu taubat masih belum d tutup..bertaubat lah sebanyak mungkin...๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜
Wasalam...
Xoxo..๐Ÿ˜Œ


No comments:

Post a Comment